IBAN (Uluslararası Banka Hesap Numarası)

650'yi aşkın şubemiz ile hizmetinizdeyiz...

ATM ve Şubelerimiz

IBAN, bankalardaki mevcut müşteri hesaplarının yerine kullanılacak olan ve para transferlerinin hızlı, hatasız gerçekleştirilmesi amacıyla belirli bir standarda göre oluşturulan uluslararası banka hesap numarasıdır.

IBAN'a ilişkin söz konusu standarda göre, ülke genelinde standart uzunlukta ve yapıda bir banka müşteri hesap numarası oluşturulması gerekmektedir. Her ülkenin IBAN numarası uzunluğu farklı ancak en fazla 34 karakterden oluşmaktadır. Bugün Avrupa Birliği ülkelerinin yanısıra bir çok ülkede de IBAN kullanılmaktadır.

IBAN uygulamasına geçen ülkelerde banka hesap numaralarının her biri için hesap sahiplerine bir IBAN verilir. Her ülke için belirli bir biçimi ve standardı bulunan IBAN'ın içinde özel bir şifreleme algoritması ile elde edilen iki basamaklı "kontrol rakamı" bulunmaktadır. Bir başka ülkeye ya da bankaya para transfer etmek isteyen bir müşteri, elindeki IBAN'ı gönderici bankaya verdiğinde, para, alıcı bankaya gitmeden önce alıcı hesabın IBAN'ı gönderici bankada kontrol edilir. IBAN yanlış ise para karşı bankaya gönderilmez ve yanlış işlem engellenmiş olur.

Konuya ilişkin Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Tebliği 10.10.2008 tarih, 27020 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmıştır.

IBAN hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.

Günümüzde her ülkenin ve bankanın hesap numaralarının biçimi ve uzunluğu farklıdır. Bir başka ülkeye veya bankaya para transferi yapacak olan müşteriler, hesap numaralarında belirli bir standart olmadığından, para transferi yapacakları kişiden aldıkları karşı hesap numarasının doğruluğundan emin olamamaktadırlar.

Bir mal veya hizmet alımı söz konusu ise birçok farklı satıcı tarafından gelen faturaların üzerinde değişik yapıda hesap numaraları yer almakta; bu da para gönderecek ithalatçı firmaların/kişilerin hata yapmalarına neden olmaktadır. Sonuç olarak yanlış hesap numaraları ile yapılan para transferleri gerçekleşmemekte; karşı hesap numarasının hatalı olduğu, para karşı bankaya ulaştığında ortaya çıkmaktadır. Hatalı işlemin düzeltilmesi için birçok operasyon yapılmakta, işlemlerin süresi uzamakta ve maliyeti yükselmektedir.

IBAN'ın amacı; Avrupa ülkelerindeki banka ve diğer finansal kurumlar aracılığı ile gerçekleştirilen para transferlerindeki hataları ve bundan doğan gecikmeleri engellemektir. IBAN sayesinde transfer edilen para daha hızlı ve hatasız bir biçimde göndericinin hesabından alıcının hesabına geçmekte; böylece, işlemlerde oluşan hatalardan kaynaklanan bekleme süreleri ortadan kalkmaktadır.

Tüm banka hesap numaraları sizin ek bir işlem yapmanıza gerek kalmaksızın IBAN'a dönüştürülmüştür.

IBAN'a dönüşüm

Finansbank'ta bulunan hesaplarınıza ait IBAN'ları;
Finansbank Şubeleri'nden, 0850 222 0 900 Telefon Bankacılığı'ndan, web sitemizden veya İnternet Şubesi'nden öğrenebilirsiniz.

Finansbank Hesap Numaranıza Ait IBAN Hesaplaması*

Finansbank'daki hesaplarınıza ait numaraların IBAN'a dönüştürülmesi işlemi sizin ek bir işlem yapmanıza gerek kalmaksızın yapılmıştır.

IBAN ile gelen kolaylıklardan yararlanmak için hesabınıza para gönderecek olan kişilere IBAN'ınızı iletiniz; ülkeler arası ya da bankalar arası para transferi yapacağınız kişilerin IBAN'ını isteyiniz. Ticaret yaptığınız ya da size para transferi yapan kişi ve kuruluşlara vereceğiniz dokümanlara IBAN numaranızı mutlaka yazınız.

Bankamızda bulunan hesaplarınıza ait IBAN'ları yalnızca Bankamızdan temin ediniz. Bankamız dışındaki kurumlardan/bazı internet sitelerinden Bankamız hesap numarası girişi yapılarak temin edilen IBAN'lar yanlış olabilir ve bu IBAN'larla gerçekleştirilen para transferlerinde sorun yaşamanız mümkündür.

Para transferi yapacağınız bir alıcının IBAN'ını bilmediğiniz durumlarda, işlem bazında yazılı beyan vermek suretiyle işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

IBAN ile yapılan para transferlerindeki hata olasılığı oldukça düşüktür, gönderdiğiniz ve hesabınıza gelen IBAN'lı para transferleri hesap numarası ile yapılan para transferlerine göre çok daha çabuk sonuçlanır. Bu nedenle yalnız uluslararası para transferlerinde değil, yurtiçi havale ve EFT işlemlerinizde de mutlaka IBAN kullanınız.

Yurtdışı ve yurtiçi bankalar arası döviz havalesi ve EFT işlemlerinizi IBAN kullanarak Şubelerimiz, Çağrı Merkezimiz ve Internet Şubesi aracılığı ile yapabilirsiniz.

Önceden verilmiş EFT, Havale ve SWIFT(Döviz Havalesi) talimatlarınızı alıcılara ait IBAN'ın bulunmaması halinde bunları Bankamıza başvurarak tamamlamanız gerekmektedir.

Önceden kaydetmiş olduğunuz Hızlı EFT kayıtlarınızda alıcılara ait IBAN'ın bulunmaması halinde bunları İnternet Şubemiz' den tamamlamanız gerekmektedir.

Kredi Kartlarına IBAN verilmediğinden, Kredi Kart numarası ile yapılan kredi kartı ödemelerinde IBAN kullanılmamaktadır.

Finansbank İnternet Şubesi'nde EFT ve SWIFT(Döviz Havale) işlemlerinizi Alıcı IBAN alanını doldurarak gerçekleştirebilirsiniz.

Para transferi yapacağınız bir alıcının IBAN'ını bilmediğiniz durumlarda, işlem bazında beyan vermek suretiyle işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Bu durumda:
EFT işleminde banka, şube ve hesap numarası
SWIFT (Döviz Transferi) ülke, banka bilgileri ve alıcı hesap numarası girmeniz gerekmektedir.

Finansbank Çağrı Merkezi'nden EFT işlemlerinizi Alıcı IBAN bilgisini vererek gerçekleştirebilirsiniz.
01/01/2010 itibari ile Para transferi yapacağınız bir alıcının IBAN'ını bilmediğiniz durumlarda, işlem bazında beyan vermek suretiyle işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Bu durumda:
EFT işleminde Alıcı banka, şube ve alıcı hesap numarası gerekmektedir.

Önceden verilmiş EFT, Havale talimatlarınızda alıcılara ait IBAN'ın bulunmaması halinde para transferlerinizin 01/01/2010 itibari ile düzgün gerçekleşebilmesi için talimatlarınızda yeralan alıcılara ait IBAN bilgisini Çağrı Merkezi'mizden güncelleyebilirsiniz.

IBAN Hesaplaması